הזמנת שעון חכם מאמזון והאם זה כדאי?

בתור מפתח לאנדרואיד, ידעתי שיגיע השלב בו ארכוש את השעון החכם הראשון שלי, בכל זאת- חובב גאדג'טים + Android Wear = מתכון לחור רציני בכיס.

לאחר לבטים רבים ובעקבות הצטרפות לקבוצת הפייסבוק הפופולרית – Smart Watches Israel שעונים חכמים החלטתי לפנק את עצמי בצעצוע חדש.

מסקר שערכתי, בנוסף להתייעצות עם מומחי הקבוצה וכמובן לאחר שהשעון עבר את הסלקציה הקפדנית של בת זוגתי, הגעתי (כלומר, הגענו…) למסקנה כי השעון המתאים ביותר עבורי הוא moto 360.

הרעב עשה את שלו וההזמנה יצאה לדרך מארה"ב כשבועיים לפני תערוכת האלקטרוניקה IFA בה הוצגו בין היתר שעונים חכמים חדשים, שהכרזתם הייתה אמורה לגרום להורדת מחירים ואכן המחיר ירד ב-10$ וחזר ל-150$ בחזרה.

על השעון- בזבוז או רכישה כדאית?

אם נדבר גלויות- עיקר הרכישה התבססה על הרצון להתעסק עם Android Wear בתור מפתח ולנסות להוציא לפועל מספר רעיונות היושבים בראשי. לגבי הרלוונטיות של השעון, אפשר להתווכח. יש שיגידו שמדובר ברכישה סתמית ומיותרת, יש גם סקרים שמעידים כי לאחר מספר חודשים השעון מתחיל לצבור אבק ומוצא את מקומו בפינה נידחת בבית.

לטעמי- זה עדיין לא זה, בעיקר מבחינת החומרה כאשר במוטו 360 מדובר על מעבד ישן משנת 2011 ולהערכתי השוק צפוי לעבור שינוי רציני (בעיקר מבחינת סוללה וחיפוש אחר מעבד חסכוני יותר) כדי לסחוף אחריו משתמשים חדשים. מנגד ועם כל הביקורות, אני מוצא עצמי נעזר בשעון פעמים רבות, בהן העצלות להוציא את הסמארטפון מהכיס מכניעה את עבדכם הנאמן. האם מדובר ברכישה כדאית? במקרה שלי, ימים יגידו…

על ההזמנה מאמזון והמשלוח

אם הגעתם לפסקה זו, סביר להניח שגם אתם חובבי טכנולוגיה שלא מחשבנים לביקורות ובדרך להזמין שעון.
אז ככה, את השעון שלי הזמנתי מאמזון, כאשר מחיר השעון עמד על 150$. יש לציין כי לא מדובר במחיר סופי, אלא יש לקחת בחשבון מע"מ + משלוח, כך שהמחיר הסופי הינו 197.41$

אמזון

לאחר 3 ימים, בהם אמזון עמלו על טיפול בהזמנה, השעון החל את דרכו לארץ הקודש כאשר כל תנועה שהחבילה עוברת, מדווחת וניתן לצפות בה ע"י הכנסת מספר המעקב (מופיע בדף ההזמנה באמזון) באתר של חברת השליחויות, במקרה שלנו i-parcel שהיא חברת בת של ups.

 

i-parcel

מעקב אחר החבילה

כפי שחדי העין שמו לב, החבילה התקבלה אצל חברת השליחויות בתאריך 26.08 והגיעה לארץ כבר בתאריך 30.08 כאשר יומיים לאחר מכן החבילה שוחררה מהמכס. יש לציין כי בעת קבלת החבילה אצל חברת השליחויות, אתה מתבקש להזין את מספר תעודת הזהות שלך כדי לזרז הליכים בשחרור החבילה מהמכס.

זירוז הליכים בדואר ישראל

ובכן, כאשר החבילה מגיעה לארץ היא נמסרת לדואר ישראל. בעת המסירה החבילה מקבלת מספר מעקב חדש. כלומר- עם מספר המעקב הישן לא תוכלו לדעת מה קורה עם החבילה בארץ, לכן כל שעליכם לעשות הוא לשלוח מייל לחברת השליחויות, במקרה שלנו i-parcel לכתובת הבאה: casenotifications@i-parcel.com לציין את מספר המעקב הישן שלכם ולבקש בנימוס את המספר מעקב החדש. לרוב מספר המעקב המקומי יתחיל ב-01000.
את מספר המעקב החדש תזינו באתר של דואר ישראל ותוכלו לדעת באיזה מוקד שליחים של דואר ישראל נמצאת החבילה שלכם ולהתקשר כדי לתאם משלוח.
שימו לב- אתם לא חייבים להתקשר כדי להתאם משלוח, באפשרותכם לחכות, אך סביר להניח שתרצו לזרז הליכים ולתאם משלוח. אגב, הם עונים בדרך כלל אחרי מספר רב של שיחות, כך שבמידה ולא עונים לכם, תחייכו ותנסו שנית.

החבילה שלי הייתה מיועדת להגיע, על סמך אמזון, בתאריך 08.09, אך בזכות שיחת טלפון קצרצרה חסכתי 4 ימים. בנוסף, יש לציין כי באפשרותכם לתאם עם מוקד השליחים איסוף עצמאי מהסניף, אבל בדרך כלל, הם מתאמים משלוח יום למחרת.

 

 

(271)

הגב לכתבה דרך הפייסבוק:

2 תגובות למאמר זה

נהנים מהתכנים? מילה טובה תעודד אותי להמשיך לכתוב

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *